hello@studiomendelssohn.com

Článok o výberovom konaní

Na začiatku sme boli dvaja. Patrik Ondrejech a Adam Rakús. Potom sme boli traja, prijali sme šéfa dizajnu The Žurnál, Mateja Binku. S ním sme sa však nedokázali časovo a funkčne zosynchronizovať a spoluprácu sme v dobrom ukončili. 

 

Potom sme k sebe prijali ako Content Creatora - stážistu Mareka Rakúsa, ktorý veľmi kvalitne a zodpovedne pracovne odľahčuje Paťa Ondrejecha. A to bolo veľa mien. No prišlo štvrté - Rišo Sokol - štvrtý Mendelssohn.

V minulom blogu sme písali o tom, ako sme zmenili štruktúru, vďaka čomu sa nám lepšie bude pracovať. Jedným z hlavných dôvodov však bolo jednoducho aj to, že by to Adam sám na pozícii Lead Designera nedával, keďže by mu nemal kto sekundovať v tvorbe vizuálov. A tak sme si povedali, že nastal ten čas. Prijať nového človeka.

Pomalý štart

Pripravili sme grafiku, ktorá hovorila jasne. Hľadáme (si) niekoho. Do Studia Mendelssohn. Malého trnavského dizajnového štúdia, ktoré sa každým mesiacom, i týždňom, snaží posúvať ďalej.

Prvým krokom bolo postovanie do dizajnérskych skupín. Konkrétne sme inzerát hodili do skupiny na FB DizajneriSK a Grafici - v Marketéroch nám to neuznali, pretože sa ponuka priamo netýkala digitálneho marketingu. Pozorovali sme však, že tieto inzeráty nemali dostatočný výtlak a ozvali sa nám asi iba traja uchádzači, a tak sme sa rozhodli viac rozhodiť siete.

Prvou a jednoznačnou voľbou bol web PRETLAK.sk, kde sme dostali kupón na zdarma inzerát od skvelého Tomáša Nagyho. Práve odtiaľto k nám prúdilo najviac záujemcov. Tiež sme ponuku umiestnili na portál PRAXUJ.sk a na web FMK UCM (trnavskej marketingovej výšky), kde nám na túto ponuku tiež ľudia reagovali. Tu je kompletný výpis toho, koľko uchádzačov prešlo lievikom až do finálnej fázy:

21 záujemcov -> 15 ľudí dostalo zadanie -> 7 ľudí zadanie vypracovalo -> 3 pozvaní na osobné stretnutie -> Nový Mendelssohn

Po prvom kole sa nám na stáž prihlásilo 21 uchádzačov. Dvaja z toho mali záujem skôr o naše zákazky ako o to s nami pracovať, ale tak stáva sa:). Z týchto 21 uchádzačov sme vyfiltrovali 15tich, ktorých portfóliá alebo životopisy nás natoľko zaujali, že sme sa rozhodli dať im šancu ísť ďalej. A práve pre týchto ľudí, ktorí išli ďalej, pripravil náš Lead Designer Adam zadanie.

Tu je screenshot zadania:

V princípe sme tým zadaním chceli otestovať schopnosť uchádzača premienať klasické textové informácie do dizajnov s myšlienkou, s pevným konceptom. 

Zhmotnenie nášho zadania do zaujímavých výstupov

Uchádzačom sme dali čas, väčšina zadaní (ako sme očakávali) prišla v deň deadlinu. Po tom, čo sme začali skúmať vypracované zadania, tak nám bolo trochu ľúto, že sa niektorí z uchádzačov so solídnym portfóliom neozvali, no i tak to bola fajn práca. Žiadne zo zadaní nedostalo nula bodov, každý sa snažil a dal do toho niečo. A keď už sme pri tých bodoch, hodnotili sme každý (Patrik a Adam) samostatne každé vypracované zadanie v týchto kategóriách od 1 do 5 (1 najhoršie, 5 najlepšie): Idea konceptu, estetika, farby, prezentácia, komunikácia konceptu a prípadné bonusové body za rýchlosť, resp. fakt nabité portfólio.

Po tomto bodovaní a zrátaní bodov u Adama a Patrika nám vyšli traja uchádzači, ktorých bodové hodnotenie bolo z možných 50 bodov až 48, 41 a 34. Najhorší zo všetkých uchádzačov získal 15 bodov. Tu je kompletná anonymizovaná tabuľka:

Nasledovalo kolo osobných pohovorov. Na tých sme zvolili jednoduchú a najmä voľnú štruktúru: povedali sme niečo o nás, uchádzač nám povedal niečo o sebe, debatovali sme o formalitách a čo od neho potrebujeme a nakoniec sme plynuli prešli k tomu, čo by nás čakalo najbližšie.

Keďže všetci traja uchádzači, ktorí k nám prišli do štúdia, boli naskillovaní a mali bohaté skúsenosti a nenazvali by sme ich juniormi, prišiel rad na rozhodovanie sa na základe toho, ako si s uchádzačmi sadneme. Taktiež boli pre nás dôležité aj formálne náležitosti, ako napr. možnosť dochádzať, kedy by mohol byť uchádzač v štúdiu prítomný a kedy zase nie. Takisto spomenieme, že sme síce do ponuky uviedli dobu trvania stáže na 6 mesiacov, no pre nás je dôležité, aby človek, ktorý k nám príde, zostal dlhšie. Spoločne s nami budoval meno štúdia a snažil sa posúvať smerom dopredu a učil sa.

A víťazom, či už v súčte vypracovaného zadania, vzatím na vedomie jeho portfólia i osobnostných kvalít, sa stal: Rišo Sokol. V skratke by sme naňho mohli povedať len to, že napriek mladému veku má neskutočne vypracované portfólio, solídne pracovné skúsenosti, pokorné - no zároveň sebavedomé vystupovanie. 

Veď posúďte sami - tu je link na jeho webstránku. - prezentujú sa tam spolupráce, na ktorých makal ako súčasť agentúry in:sity s.r.o .

A čo bude ďalej?

Sme štyria. Máme viac sily, máme viac času, budeme sa snažiť. A tiež Vám budeme naďalej prinášať transparentné novinky z nášho štúdia a fungovania. Ďakujeme za podporu!