hello@studiomendelssohn.com

Case Study brandingu pre Mirage Pub

Trnavský bar Mirage je miesto, ktoré už viac než 25 rokov znamená zábavu pre študentov. Priestor prešiel zmenami, no jedna vec zostáva stále rovnaká. Pivnica s pol oblúkovým stropom. Je už niekoľko storočí stará a každý jeden moment strávený s priateľmi dnu predstavuje nezabudnuteľnú chvíľu. 

Tento bar je miestom, v ktorom sa stretávajú rôzni ľudia. Intelektuáli, ktorí pri pive rozoberajú politiku a biznis, fanúšikovia futbalu, niekedy robotníci po práci, no najčastejšie študenti, ktorí sa do Trnavy za školou často vyberajú z rôznych kútov Slovenska. Preto sme hľadali spôsob, akým bar oživiť a pripraviť pre každého jedného návštevníka ochutnávku z trnavského charakteru. 

Zvolené písmo, Fakir Pro, je vo svojej netradičnej forme odkazom na folklórne vzory trnavských krojov. Práve v tomto písme sme našli dostatočný balans expresívnosti a historického pocitu. Ako sekundárny font používaný napr. pri nápojovom lístku, sme využili Niveau Grotesk kvôli dobrej čitateľnosti i pri zníženom svetle a šere, resp. v prípade, že je čitateľ spoločensky unavený.

 

Logotyp bol vytvorený z názvu a pol oblúkového nápisu, ktorý najlepšie vystihuje charakter miesta: “Najstarší domov študentstva už od nepamäci”. Ako už naznačuje tento nápis, trnavské nárečie (trnafčina) je bohato využívané naprieč identitou. 

Na ďalších tabuliach a propagačných materiáloch sa tiež používajú citáty a hlášky z trnavského nárečia - či už o zábave, spoločenskej únave alebo bežnom živote. 

 

Identita bola doplnená “cikcakovými” ikonami, ktoré majú takisto pripomínať staré folklórne vzory a dopĺňajú komunikáciu baru na miestach, kde už len hlášky a písmená nestíhajú.

Čo sa týka farebnej palety, zvolená čierno-biela bola účelovo vyberaná podľa charakteru miesta. Do tmy a šera najlepšie sedia tmavé nápisy a pri podsvietení plastových tabúľ s čitateľnosťou nie je problém, pretože ľuďom kontrastné biele nápisy bijú do očí.

 

Vďaka ľúbivosti nápisov a ich vtipnému charakteru, (niekedy i expresívnemu), majú ľudia tendenciu fotiť sa s nápismi v Miragi a postovať tieto príspevky na sociálne siete. Robí to prevádzke meno - ľudia sa tam na tabule chodia pozerať, vďaka čomu prevádzka zaznamenala nárasť návštevnosti.

 

Špecialitou a obľúbeným kúskom identity sú reklamné predmety. Napríklad tričko pre barmanov s nápisom “Nalejem ci?”, ktoré je iba zmenu jedného písmena od “potrnavčenej výzvy k bitke”, sa teší obrovskému záujmu návštevníkov. Ploskačka s potlačou je tiež zaujímavým spôsobom propagácie výnimočnej identity, aká (nielen) v Trnave nemá obdobu.

Naše ďalšie práce môžete sledovať na: