hello@studiomendelssohn.com

Blog o vývoji podnikania

Studio Mendelssohn budú už štyria ľudia. Rastieme.

V budovaní biznisu to tak chodí. Príde deň, kedy už nebudú stačiť dva, resp. tri páry rúk, aj keby ste sa akokoľvek veľmi snažili. Namiesto neustáleho pracovania nadčasov sme si vybrali možnosť číslo dva, a to prijať k sebe ďalších kolegov.

A aby to nebolo úplne na náhodu, vymysleli sme novú štruktúru nášho fungovania v Studiu Mendelssohn.

V princípe to znamená to, že na rolu Design Lead-a sa presunul Adam Rakús, ktorý v našom doterajšom (takmer ročnom) fungovaní ukázal výnimočnú schopnosť tvorby konceptov a na ne nadväzujúcich vizuálov. Práve jeho nápady a tvorba boli vždy pre klientov prvou voľbou.

Na rolu managing partnera, a teda lídra pre náš brand image, relationship building, pr a marketing navonok sa presunul Patrik Ondrejech. Práve jeho zodpovednosťou bude budovať meno firmy, a zaručiť, aby bol neustály prílev nových klientov a spoluprác.

Paťo a Adam majú na starosti smerovanie štúdia, aby sme neustále dokázali tvoriť riešenia, na ktoré budeme aj my a klienti pyšní.

Vertikálne pod nimi sa budú nachádzať ďalší dvaja spolupracovníci. Pre oblasť dizajnu sa ním stane stážista, ktorého sme niekoľko týždňov hľadali. Ten bude Adamovi sekundovať v tvorbe pútavých vizuálnych riešení a zabezpečovať, aby sme dokázali spoločne ako štúdio mať dostatočný pracovný výtlak a pokryť dopyt našou ponukou.

Posledným, štvrtým členom Studia Mendelssohn je stále iba študent strednej školy, Marek Rakús. Na starosti bude mať spoluprácu s Patrikom Ondrejechom a tvorbu postov na sociálne siete, kampaní, foto a videoprodukciu pre naše vlastné propagačné účely.

Čo to znamená pre nás ako štúdio? Nepochybne budeme vďaka sústredeniu jednotlivých členov môcť pracovať produktívnejšie a efektívnejšie. Pre porovnanie: doteraz sme fungovali spôsobom, že na každom koncepte pracovali Patrik Ondrejech a Adam Rakús samostatne. Obaja vyvíjali vlastné riešenia, ktoré si vzájomne spripomienkovali, v závere ziterovali a priniesli klientovi dve možnosti na výber.

V bode, kedy si klient jedno z riešení vybral, padla všetka práca jedného z nás “do vzduchu”. To by bolo absolútne v poriadku (keďže to tak proste chodí). Ale - keby niekto z nás dokázal počas tohto času pracovať na zháňaní nových klientov, komunikácii cez sociálne siete, tvorbe contentu, príprave podujatí, dohadovaní stretnutí… dalo by sa pokračovať donekonečna. Jednoducho sa nedá robiť iba dizajn a zabúdať na biznis. Ďaleko by sme neprišli.

Máme tu pre Vás takýto graf, v ktorom sa snažíme vysvetliť, že by bolo neudržateľné tlačiť všetku našu pracovnú silu len do práce na dizajne a zabúdať na biznis development. Snažili sme sa v ňom zmapovať vývoj nášho fungovania. Vždy sa nám najviac podarilo rásť a zarábať práve v obdobiach, kedy sme nachádzali balans medzi dizajnom a developmentom približne 50 na 50. A to práve tento model sleduje.

Či je táto zmena skutočne správnym krokom ukáže až čas, no zatiaľ sa nám to veľmi páči a cítime nárast produktivity v tom, ako spolupráce odsýpajú. Najbližšie Vám v takomto krátkom blogu popíšeme naše výberové konanie a kto sa stal vyvoleným na pozíciu Visual Designera.